Franšiza je oblik čvrste ugovorne saradnje između nezavisnih preduzetnika, davaoca i primaoca franšize. Franšizni davalac pruža svoj „know-how“ za vođenje poslovanja i ustupa franšiznom primaocu svoj brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste već oprobanu i dobro dokazanu poslovnu ideju.
Ako vodite posao pod franšizom, vaš sopstveni biznis iako vidljiv „pod tuđim brendom“ i dalje je potpuno vaš lični biznis, a dokazano predstavlja jedan od najboljih načina za uspešno poslovanje.
Ne manje važna je činjenica da je rizik od poslovnog neuspeha u poslovanju „pod franšizom“ značajno niži nego u poslovanju pod sopstvenim imenom. Kao primalac franšize vi koristite brend, znanje i iskustvo, razvijene od strane davaoca franšize. Dakle poznatiji i zvučniji dokazani brend, vašem biznisu dodatno garantuje veću prepoznatljivost, a samim tim veći broj klijenata i time umanjujete mogućnost poslovnog neuspeha. Odnosno, franšiza pod poznatim brendom je put do lakšeg poslovnog uspeha!